Rusek W Łodzi

Rusek w Łodzi to blog, na którym zamieszczam zdjęcia mojego rodzinnego miasta. Łódź to piękne miejsce, ale to piękno jest ukryte. Podczas moich wycieczek z aparatem staram się pokazać ładniejszą stronę miasta. Czysto subiektywne spojrzenie na Ziemię Obiecaną.

poniedziałek, 28 lipca 2014

Gwiazda








Kanalizacyjna Gwiazda
27.07.2014 Łódź al.Unii Lubelskiej

Po sobotnich spacerach nadal nie miałem dosyć. 591 urodziny Łodzi obchodzone były przez cały weekend, więc niedzielne przedpołudnie poświęciłem na zejście do podziemi...
Gwiazda to skrzyżowanie sieci kanalizacyjnej i burzowej w okolicach dworca Łódź Kaliska. Swoją nazwę przypisać może prawdopodobnie charakterystycznemu, gwiaździstemu włazowi.
Na dole ciasno i ciemno, więc znów zdjęcia tylko z ręki i dopalane lampą. Ale warto było choć przez chwilę tam zejść. Na dole znajdują się m.in. tablice pamiątkowe: jedna z okazji rozpoczęcia prac przy kanalizacji łódzkiej, jedna ku pamięci projektanta sir Lindleya i jedna na pamiątkę tragicznej śmierci pracowników ZWiK.
P.S. Gdy byłem młody i głupi, wejściem na Pienistej dostawałem się do kanałów wraz z przyjaciółmi. Nasza najdalsza trasa kończyła się koło dawnej "Feminy", a więc jakieś 200 metrów od gwiazdy. Aż żal, ze nie doszliśmy wtedy dalej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz