Rusek W Łodzi

Rusek w Łodzi to blog, na którym zamieszczam zdjęcia mojego rodzinnego miasta. Łódź to piękne miejsce, ale to piękno jest ukryte. Podczas moich wycieczek z aparatem staram się pokazać ładniejszą stronę miasta. Czysto subiektywne spojrzenie na Ziemię Obiecaną.

poniedziałek, 8 października 2012

Kamienica Pinkusa



















Kamienica Pinkusa
24.08.2012 Łódź al.Kościuszki/Zielona

Kamienica Mieczysława Pinkusa została wybudowana tuż pod koniec XIX wieku. Co ciekawe, do lat 50 wieku XX była to najwyższa kamienica w Łodzi. Po wojnie przejęta przez Państwo, przez wiele lat znajdował się tu Urząd Miasta Łodzi. W 1993 roku oddana spadkobiercom, obecnie stoi pusta, trwa remont.
Same zdjęcia to nie tyle kamienica Pinkusa, bo z wnętrz poznałem jedynie strych i wnętrze wieżyczki. Udało się za to wejść na dach, a widok na Łódź z dachu Pinkusa po prostu zapiera dech w piersiach...

2 komentarze:

  1. Leszku, bardzo dobre zdjęcia. Szczególnie te wykonane z dachu budynków. Od dawna zależy mi aby dostać się na ten Kaminicy Pinkusa (jak tylko stopnieje śnieg). Czy mógłbyś pomóc mi się tam dostać, ewentualnie dać kontakt do właściwej osoby? Byłbym Ci bardzo wdzięczny za maila (martin.r@gazeta.pl).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja miałbym podobną prośbę o pomoc. Bardzo chciałbym pokazać prawdziwą duszę Łodzi bliskiej osobie, a dach Kamienicy Pinkusa nadawałby się do tego świetnie. Bardzo byłbym wdzięczny. upr5@wp.pl

    OdpowiedzUsuń